سیم خاردار خطی

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین عناصر ساختمان سازی را نام ببریم، باید به سیم خاردار اشاره کنیم. سیم های خاردار می توانند هشدار بزرگی برای تمام افرادی باشند که تصمیم به سرقت دارند. عمر استفاده از سیم های خاردار به بیش از صد سال پیش باز می گردد.

احتمالا اولین باری که از سیم های خاردار استفاده شد در طول جنگ جهانی اول بود. نیروهای متخاصم با استفاده از این سیم های خاردار، مکان امنی برای خود می ساختند تا از نفوذ دشمن در امان بمانند و هم چنین به نوعی محدوده ی مخصوص به خود را مشخص می کردند.

در حال حاضر از این سیم های خاردار برای مراقبت از منازل و ساختمان ها استفاده می شود. میزان آسیبی که ممکن است این نوع سیم های خاردار به افراد متجاوز به حریم منزل وارد کنند، بسیار بیشتر از منافعی است که احتمالا خود سرقت برای سارق داشته باشد.

اما همان طور که می دانید سیم های خاردار انواع و اقسامی دارند. کافیست این بار که از منزل خود خارج می شوید، به سر در منازل دقت کنید( البته بهتر است این کار را با دقت انجام دهید تا مبادا دیگران تصور کنند نیت بدی برای آن منزل دارید). احتمالا متوجه انواع و اقسام سیم های خاردار خواهید شد.

البته سیم های خارداری که برای منزل داخل شهر استفاده می شود ممکن است تفاوت زیادی با سیم های خاردار بیرون شهر داشته باشد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم در مورد انواع سیم های خاردار صحبت کنیم و این کار را با توضیح سیم خاردار خطی آغاز خواهیم کرد. با ما همراه باشید و به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

سیم های خاردار خطی، همان تصور رایجی است که بیشتر ما از سیم خاردار داریم. این سیم های خاردار، از دو رشته سیم تشکیل شده اند که به هم تنیده شده اند. فاصله ی میان این دو رشته سیم بسیار کم است و به این ترتیب، هم مقاومت سیم خاردار افزایش پیدا می کند و هم این که امنیت را بالاتر می برد. این رشته سیم ها در فواصل مشخصی، تعدادی خار هم دارند که همان نقش امنیتی را بازی می کنند.

توضیحات بیشتر در مورد ساختار سیم های خادار خطی ( فنس)

همان طور که احتمالا می دانید سیم های خاردار خطی دو قسمت کلی دارند:

اول از همه رشته ی مرکزی و خطی آن

دوم خارهایی که در میان این رشته ی مرکزی وجود دارند

همان طور که گفتیم این رشته مرکزی، خود از دو رشته سیم در هم تنیده شده و گالوانیزه شده تشکیل شده است. بیشتر مواقع قطر این مفتول ها به اندازه دو میلی متر است اما در صورتی که بخواهیم مقاومت سیم خاردار را بیشتر کنیم، می توانیم قطر این سیم ها را به دو و نیم میلی متر نیز افزایش بدهیم.

اما سوال بعدی این جاست که خارهایی که از آن ها صحبت کردیم، معمولا به چه شیوه ای به رشته سیم مرکزی وصل می شوند؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که نصب این خارهای میانی با استفاده از وسایل به روز و مدرن صورت می گیرد. بنابراین نمی توان به صورت دست آن ها را نصب نمود.

نکته ی بعدی این است که خارها هم توسط دو رشته سیم و به صورت چهارتایی به رشته سیم مرکزی وصل می شوند.

نصب این نوع سیم های خاردار خطی، کار سخت و پیچیده ای نیست اما به هر صورت نیازمند اطلاعات و دانش فنی کافی است.

جنس این نوع سیم خاردار خطی معمولا از گالوانیزه ی گرم است. البته باید بدانید که سیم های خاردار خطی هم خود به انواع و اقسامی تقسیم می شوند:

سیم خاردار سوزنی

سیم خاردار تبری (تیغی)

سیم خاردار خطی سوزنی یکی از محبوب ترین سیم های خاردار در میان ساختمان سازان است. اما بیشتر مواقع از این نوع سیم خاردار برای محافظت از مکان های نظامی و امنیتی استفاده می شود. هم چنین می توانید در زندان ها و فرودگاه ها نیز مشاهده کنید که به کرّات از این نوع سیم خاردار استفاده شده است.

قیمت سیم خاردار سوزنی و خطی

قیمت سیم خاردار سوزنی به نسبت دیگر روش های مراقبتی و امنیتی منزل بسیار به صرفه تر و ارزان تر است. دلیل محبوبیت سیم خاردار خطی نیز همین مسئله است. سیم خاردارهای سوزنی کاربردی و مفید هستند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند تا بتوانید در اندازه ها و مقیاس های بزرگ( مانند زندان و فرودگاه که گفتیم) از آن ها استفاده کنید.

سیم خاردار سوزنی همان طور که گفتیم سال های زیادی است که نقشی اساسی در مراقبت و امنیت ساختمان ها ایفاء می کند. اما نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که صرف نظر از برقراری امنیت برای ساختمان می توان کاربردها و مزایای دیگری هم برای سیم خاردار برشمرد؟

اجازه بدهید که اندکی جزئی تر به این مسئله بپردازیم

سیم خاردار خطی از ورود حیوانات بزرگ به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

اگر احتمالا باغ یا ویلایی در خارج شهر دارید، هیچ چیز ضروری تر از این نیست که برای حصار دور آن از سیم خاردار خطی استفاده کنید. سیم خاردار خطی به خوبی از ورود حیوانات بزرگ به داخل باغ یا ساختمان جلوگیری می کند.

اگر باغ شما دارای محصول است، می تواند خوراک بسیار خوبی برای حیوانات بزرگ باشد. با کشیدن سیم خاردار خطی به دور باغ می توانید به سادگی جلوی این معضل را بگیرید.

اما حتی اگر باغ شما محصول هم نداشته باشد و یا این که فقط خانه ای در خارج از شهر دارید هم کشیدن سیم خاردار به دور آن کاملاً ضروری خواهد بود. متاسفانه بارها شاهد این بوده ایم که حیوانات وحشی به داخل خانه های بیرون شهر نفوذ می کنند و موجب رعب و وحشت اعضای خانه می شوند. با کشیدن حصار سیم خاردار خطی، از ورود ان ها به محوطه جلوگیری خواهید کرد.

 

 

سیم خاردار خطی ماندگاری بالایی دارد

سیم خاردار خطی همان طور که گفتیم از پیچانده شدن دو رشته سیم گالوانیزه ساخته شده است. هیچ باد و باران و طوفانی نمی تواند باعث خراب شدن این رشته سیم ها شود. بنابراین با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید.

حتی بمب و انفجارهای بزرگی که در طول جنگ رخ می داد هم باعث تخریب این سیم های خاردار خطی نشده است. این یکی از بهترین ویژگی هایی است که می توانید برای سیم های خاردار نام ببرید.

هم چنین به سختی آسیب می بینند و با یک بار هزینه کردن برای خرید آن ها می توانید با خیال آسوده تا سال های طولانی از آن ها استفاده کنید.

سیم خاردار خطی بسیار ارزان است

همان طور که اشاره کردیم، قیمت سیم خاردار خطی و سوزنی ارزان تر از دیگر روش های امنیتی ساختمان هاست. به همین خاطر در مراکزی که وسعت بسیار زیادی دارند ( مانند مناطق نظامی و زندان ها) از سیم خاردار خطی استفاده می شود.

سیم خاردار خطی در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم است.

یکی از مشکلاتی که سیستم های امنیتی قدیمی داشتند این بود که در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت چندان بالایی نداشتند. به عنوان مثال شما می توانید به نرده های چوبی که به دور خانه و باغ ها می کشیدند، نگاهی کنید. این چوب ها با سرد شدن هوا طبله می کردند و ممکن است دچار تَرَک شوند. به همین خاطر است که چندان نقش امنیتی نخواهند داشت.

قیمت لحظه ای سیم خاردار خطی

متاسفانه قیمت سیم خاردار خطی نیز از تحولات قیمتی بازار در امان نمانده است و به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین اگر ساختمان ساز هستید و می خواهید سیم خاردار تهیه کنید، حتما باید از قیمت لحظه ای سیم خاردار اطلاع داشته باشید در غیر این صورت ممکن است متوجه تغییرات لحظه ای قیمت سیم خاردار خطی نشود.

وب سایت های زیادی هستند که به صورت آنلاین این قیمت را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین کار شما به عنوان ساختمان ساز برای دسترسی به قیمت لحظه ای سیم خاردار خطی بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود.

سیم خاردار برای دور باغ

همان طور که گفتیم یکی از رایج ترین کاربردهای استفاده از سیم خاردار خطی، استفاده از آن برای دور باغ است. سیم خاردارهایی که برای دور باغ استفاده می شود ممکن است تفاوت زیادی در جنس و نوع داشته باشند که در بالای همین پاراگراف به آن ها اشاره کرده ایم.

عموما از سیم خاردار خطی برای کشیدن دور باغ های استفاده می شود که دیوار ندارند. نکته ای که باید بدانید این است که برای باغ ها و ساختمان هایی که دیوار دارند از سیم خاردار حلقوی استفاده می شود که در مقالات بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

سیم خاردار دست دوم

مثل هر چیز دیگری در صورتی که تمایل به خرید سیم خاردار دست دوم دارید، می توانید آن ها را از بازارهای مختلف به دست بیاورید. بازار آهن تهران مکان بسیار خوبی برای خرید سیم خاردار دست دوم است. این سیم های خاردار ممکن است برای پروژه های مختلفی استفاده شده باشند و حالا با اتمام پروژه دیگر نیازی به آن ها نبوده است.

به عنوان مثال ساختمان های نیمه کاره زیادی وجود دارند که برای حفظ امنیت آن ها به کشیدن سیم خاردار خطی به دور آن ها نیاز است. اما بعد از اتمام پروژه ها معمولا این سیم های خاردار بدون استفاده می مانند.

توصیه می کنیم برای خرید سیم خاردار دست دوم حتما به مسائل زیر دقت داشته باشید:

از عمر سیم خاردار مطمئن شوید. اگر مدت زیادی است که از سیم خاردار مورد نظر استفاده شده ، توصیه می کنیم به سراغ سیم های خاردار دیگری بروید.

هم چنین اطمینان حاصل نمایید که سیم خاردار مورد نظر از جنس خوبی بوده باشد. در صورتی که جنس سیم خاردار گالوانیزه باشد، می توانید به کیفیت آن نیز اطمینان داشته باشید حتی اگر که این سیم خاردار دست دوم باشد.

روش نصب سیم خاردار

اما یکی از اصلی ترین سوالاتی که در مورد سیم خاردار خطی وجود دارد این است که روش نصب سیم خاردار چگونه است؟ آیا می توان بدون کمک کارشناس این کار، سیم های خاردار را نصب کرد؟ در ادامه می خواهیم به این سوالات پاسخ بدهیم

بیشتر کسانی که سیم خاردار تهیه می کنند، این سوالات را ممکن است با خود مطرح کنند که چگونه می توان سیم خاردار را نصب کرد. برای این که پاسخ درستی به این عزیزان بدهیم باید بگوییم که شیوه ی نصب این سیم های خاردار بستگی زیادی به این دارد که از کدام نوع آن ها استفاده کرده اید. هم چنین بسیار مهم و اساسی است که این سیم های خاردار در چه نقطه ای نصب می شوند و مکان قرار گیری آن ها کجاست. نباید این نکات را دست کم بگیرید.

نکته ی بسیار مهم این است که گاهی مواقع استفاده ی نا به جا از سیم خاردار در محیطی نا مناسب باعث شده که خسارت های زیادی به محیط اطراف وارد شود. یادتان نرود که محیط زیست و حیواناتی که در آن زندگی می کنند، اولویت اول است و نباید ساخت و ساز خود را به گونه ای انجام دهیم که کوچک ترین آسیبی به آن ها وارد شود. بارها دیده ایم که با نصب غیر اصولی سیم خاردار در اطراف سازه، حیوانات زیادی در آن به دام افتاده اند. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی با یک کارشناس خبره در مورد این موضوع صحبت کنید.

نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که بعد از انتخاب دقیق مکان قرارگیری سیم خاردار یا فنس، قدم بعدی این است که اندازه های دقیق سیم خاردار را مشخص کنید. بر اساس این اندازه ها می توانید سیم خاردار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

هم چنین بعد از انجام این کار، باید جاهای مشخصی را تعیین کنید تا پایه ی سیم خاردار در آن جا قرار بگیرد. فاصله ی میان این پایه ها باید استاندارد باشد. این نکته را از یاد نبرید.

اولین نکته ای که در مورد نصب سیم خاردار باید در نظر داشته باشید این است که ارتفاع سیم خاردار باید چقدر باشد. بیشتر مواقع این ارتفاع بر اساس قابلیت انعطاف سیم خاردار سنجیده می شوند. حد استاندارد این ارتفاع معمولاً 30 سانتی متر خواهد بود. قدم بعدی این است که انتهای سیم خاردار را پیدا کنید و آن را باز نمایید و به اندازه ی ارتفاعی که مشخص کرده اید آن را بالا بکیشید.

البته به هیچ وجه نباید فراموش کنید که اصلی ترین مسئله در نصب فنس این است که از بست های با مقاومت بالا استفاده کنید. در صورتی که مقاومت و دوام این بست ها بالا نباشد، با هرگونه فشاری که به آن ها وارد شود از هم می پاشند و به این ترتیب کل پروسه را باید مجددا انجام دهید. بنابراین حتما دقت کنید که جنس بست مورد نظرتان خوب باشد.

در صورتی که سیم خاردار خطی شما کشی باشد، می توانید آن را تا جایی که کشش اجازه می دهد، بکشید. البته باز هم توصیه می کنیم که بیشتر از حد توان سیم، آن را نکشید چرا که ممکن است دچار پارگی و خرابی شود.

البته تمام مواردی که ذکر کردیم در مورد نصب سیم خاردار خطی بود. سیم خاردار های مختلف ممکن است روش نصب متفاوتی داشته باشند و شما به هیچ وجه نباید این مسئله را از یاد ببرید.

نکته ی مهم تر این جاست که برای نصب سیم خاردار نمی توانید خودتان به سادگی اقدام کنید. استفاده ی نادرست و نداشتن اطلاعات کافی در مورد نصب سیم خاردار ممکن است موجب بروز مشکلات زیادی شود. بارها دیده ایم که افراد غیر حرفه ای دست به نصب سیم خاردار زده اند و به همین خاطر، دچار آسیب های جسمی زیادی شده اند.

به همین دلیل، به هنگام نصب سیم خاردار خطی، حتما از وسایل محافظتی مانند دستکش ضخیم استفاده کنید.

بهترین راهکار این است که نصب سیم خاردار را به دست افراد کارشناس و خبره بسپارید.

فروش سیم خاردار در تهران

در حال حاضر فروشگاه های زیادی در تهران هستند که می توانید سیم خاردار خطی را از آن ها تهیه کنید اما باید در نظر داشته باشید که خرید سیم خاردار نیز مانند هر محصول دیگری نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است.

به عنوان مثال بازار آهن تهران همان طور که گفتیم، منبع خوبی برای خرید سیم خاردار خواهد بود. شما می توانید انواع و اقسام سیم خاردار را از این بازار بزرگ آهن خریداری نمایید.

اما در صورتی که به دنبال خریدی مطمئن هستید، ما برای شما پیشنهاد ویژه تری داریم:

وب سایت ایران توری، یکی از بهترین فروشگاه هایی است که می توانید سیم خاردار خود را تهیه کنید. ایران توری بیش از بیست سال است که در زمینه نصب انواع توری و سیم خاردار فعال می باشد و با حضور کارشناسان خبره ای که در اختیار دارد، می تواند شما را قدم به قدم در خرید و نصب سیم خاردار راهنمایی کند.

علاوه بر این، قیمت محصولات این فروشگاه بزرگ به نسبت دیگر جاهایی که محصولات مشابه ارائه می کنند، بسیار به صرفه تر و بهتر است. شما می توانید همین الان با کارشناسان مجموعه ی ایران توری تماس گرفته و تمام سوالات خود را در زمینه قیمت سیم خاردار، انواع سیم خاردار و فنس های مختلف مطرح کنید.

در نهایت این که امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =