چه نکاتی را درباره توری حصاری با روکش pvc لازم است بدانید؟

توری حصاری با روکش pvc، یک نوع مفتول گالوانیزه گرم یا سرد است که با فولادهای ضدزنگ ترکیب‌شده و توانسته محصولی با کیفیت بالا و دوام زیاد تولید کند. توری حصاری به آن دلیل که دارای روکشی از روی است در هر نوع شرایط آب‌وهوایی به‌خوبی عمل کرده و خوردگی و زنگ‌زدگی ندارد. به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالایی که داشته، توانسته محبوبیت زیادی در بسیاری از نقاط جهان داشته باشد.

نوع دیگری از توری حصاری با روکش pvc از جنس فولادهای ضدزنگ تولید می‌شود و قیمت بالایی دارد و بیشتر در موارد خاص نظامی، سالن‌های ورزشی و غیره استفاده‌شده و از جنس گالوانیزه است و روکش آن از روی است. این نوع از توری‌های حصاری می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای هر نوع شرایط آب‌وهوایی باشند.

تولید توری حصاری با روکش pvc  چگونه است؟

تولید توری حصاری با ۲ روش انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • شیوه دستی

  • شیوه اتوماتیک

معمولاً این محصولات در ارتفاع ۱ تا ۳ نیم متری تولید شده و ضخامت سیم مفتول آن‌ها نیز معمولاً بین ۲ تا ۴ نیم سانتی‌متر است. البته ضخامتی که برای تولید این سیم‌ها وجود دارد بستگی زیادی به نظر مشتری و نیاز آن داشته و به همین دلیل می‌تواند از ۴ سانتی‌متر نیز بیشتر باشد. وزن توری حصاری بر قطر مفتول و اندازه چشمه، تأثیر بالایی دارد. درصورتی‌که اندازه چشمه کمتر باشد، وزن توری نیز کمتر شده و اگر قطر مفتول و اندازه چشمه بیشتر شود، وزن توری حصاری نیز بیشتر می‌شود.

برای استفاده از توری حصاری با روکش pvc  درصورتی‌که در مناطق مرطوب هستید، بهتر است از نوع گرم آن استفاده کنید، زیرا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بیشتری دارد.

کاربرد توری حصاری با روکش pvc

به‌طورکلی توری حصاری کاربردهای زیادی دارد که این کاربردها عبارت‌اند از:

  • برای کاهش آلودگی صوتی و استفاده برای حصار صوتی

  • برای جلوگیری از ورود جمعیت‌ زیاد در یک مکان مشخص

  • ایجاد حریم خصوصی و امنیت‌ لازم در یک مکان

  • به‌عنوان جان‌پناه

  • ایجاد حصار موقت

  • ایجاد فضای محافظتی برای ورود حیوانات

  • استفاده به‌عنوان نشانه‌گذاری و ایجاد مرز بین زمین‌های مزروعی و باغ‌ها

  • ایجاد محدوده محیطی برای خزندگان، دوزیستان و غیره

  • حصارکشی استخر

  • مشخص کردن مرزهای زمینی

  • استفاده در اردوگاه‌های نظامی برای مشخص کردن مکان‌های پرخطر

  • از دیگر کاربردهای توری حصاری می‌توان به ترکیب آن با سیم‌خاردار اشاره داشت

  • توری چمنی و توری حصاری مصنوعی به دلیل شستشوی راحتی که دارند می‌توانند در اطراف ساختمان‌های مختلف به‌عنوان زیباسازی استفاده شوند

  • فنس و توری حصاری پیش‌ساخته با توجه به نوع کاربری که دارند، به‌صورت صنعتی یا مسکونی هستند که تفاوت زیادی ازنظر ظاهر داشته و می‌توان کاربردهای مختلفی برای آن‌ها در نظر داشت.

  • حصار دیوار ویلاها و خانه باغ‌ها

  • حصارکشی زمین‌های ورزشی و نظامی

  • زیباسازی محیط

روش بافت توری حصاری با روکش pvc

پنس‌ها یا توری‌های حصاری به چند روش تولید می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • دوسر قلاب

  • سرپیچ

  • یک سر قلاب و دوسرپیچ

معمولاً بافت ۲ سرپیچ تولید بسیاری دارد، زیرا کاربرد آن بیشتر از نمونه‌های دیگر است و حمل‌ونقل ساده‌تری نسبت به انواع دیگر دارد.

روش تولید توری حصاری با روکش pvc

توری حصاری همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی گفته شد به ۲ روش دستی و اتوماتیک تولید می‌شود. در روش صنعتی و اتوماتیک برای شروع، مفتول گالوانیزه تهیه‌شده و با توجه به ضخامت آن که به نظر مشتری بستگی دارد، در بخش مربوطه دستگاه قرار گرفته و با انحنای مربوط، مفتول باز شده و به یکدیگر پیچ می‌خورند. درصورتی‌که نیاز باشد بر روی سیم مفتول، روکش قرار بگیرد از روکش pvc استفاده می‌کنند. در روش تولید توری حصاری، تمامی مراحل و روش‌ها صنعتی یا به روش نیمه اتوماتیک انجام می‌شود؛ یعنی هم با دست و هم با دستگاه اقدام به تولید توری می‌کنند.

معمولاً در این بخش، روی توری، روکش قرار گرفته که نیازی به رنگ کردن ندارد. بعدازاین مرحله، آن‌ها را توسط هوا خنک کرده و به مفتول وارد می‌کنند. زمانی که ردیف اول توری بافته شود یک مفتول اندازه خود توری به نقطه موردنظر پیچ داده‌شده که توسط یک دستگاه انجام می‌شود.

بخشی که مفتول‌ها به هم پیچ می‌خورند ابعاد چشمه توری تهیه‌شده هستند که همان قالب‌هایی لوزی شکل می‌باشند. ساختار توری حصاری توسط قالب‌های لوزی شکل تشکیل داده‌شده و تا زمان پایان یافتن رول مفتول این بافت ادامه پیدا می‌کند.

بعد از اتمام بافت یک ردیف مفتول، رشته دیگری از مفتول‌ها وارد دستگاه شده و با تکرار همین عملیات، توری حصاری به‌طور کامل بافته می‌شود. زمانی که مقدار موردنظر از این توری حصاری بافته شد آن‌ها را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده و به‌صورت رول آماده می‌کنند که این بسته‌های رولی بین ۳۰ تا ۲۰ متر هستند.

شیوه تولید توری حصاری با روکش pvc  به‌صورت دستی

در این روش مانند مراحل روش اتوماتیک، به‌جای این‌که تولید توری حصاری با دستگاه انجام شود به کمک یک یا چند نفر صورت می‌گیرد. در این روش کاربر با توجه به اهرم موتور الکتریکی، یک مفتول گالوانیزه را در قالب موردنظر می‌پیچد و زمانی که فرم گرفت و به شکل سینوسی درآمد، بین رژیم‌های دیگر می‌بافند. بعدازآنکه بافت تمام شد برای جلوگیری از باز شدن آن، بین بافت‌ها را مانند آرماتوربندی با یک پیچ‌گوشتی اریب می‌پیچند. بعدازآنکه میزان طول موردنظر بافته شد شخص آن‌ها را رول کرده و برای کار عرضه می‌کند.

مزایای توری حصاری

مزایای توری حصاری با روکش pvc بسیار زیاد است. این توری‌ها دارای دوام و مقاومت بالایی هستند و به همین دلیل در بسیاری از مواقع می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این توری‌های حصاری به دلیل آن‌که توسط مفتول‌های گالوانیزه تولید شده‌اند مقاومت بالایی داشته و در هر نوع شرایط آب‌وهوایی قابلیت استفاده را دارند.

این محصولات با توجه به مقاومتی که دارند دارای امنیت بالا بوده و می‌توان در موارد خاص از آن‌ها استفاده کرد. محبوبیت توری حصاری در حیطه‌های صنعتی ساختمانی بسیار زیاد است؛ زیرا این توری‌ها حکم جلوگیری از ریزش مصالح ساختمان بر روی افراد را داشته و می‌توانند امنیت جانی آن‌ها را تضمین کنند.

از دیگر محبوبیت توری حصاری می‌توان در مراکز نظامی، مراکز ورزشی و اماکن صنعتی اشاره داشت. به علت پیشرفتی که در زندگی و جوامع بشری امروز ایجاد شده است، امنیت و نگهداری فضای زندگی و محل کار بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل افراد سعی می‌کنند روش‌های مختلفی را برای حفاظت و نگهداری این اماکن استفاده می‌کنند که توری حصاری با روکش PVC یکی از این روش‌ها است.

به‌طورکلی مزایای استفاده از توری حصاری عبارت‌اند از:

  • دوام و مقاومت بالای این محصول که در مقابل رطوبت و زنگ‌زدگی بسیار زیاد است و می‌تواند در برابر هر نوع آب‌وهوایی مقاومت نشان دهد.
  • امنیت بالای این توری‌ها کاملاً بالا بوده و به‌سختی می‌توان آن‌ها را برش داد.
  • قیمت ارزان: قیمت توری حصاری با روکش pvc با توجه به کاربرد زیادی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

انواع توری حصاری

معمولاً توری‌های حصاری با توجه به جنسی که دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • توری حصاری فولادی

به‌طورکلی، فولاد مقاومت بسیار زیادی در مقابل خورندگی ندارد و این نوع محصول توری حصاری را نمی‌توان در مناطقی که احتمال زنگ‌زدگی بالایی دارند به کار برد. مدت‌زمان و طول عمر مقاومت این توری‌ها ۱۵ تا ۲۰ سال است.

  • توری حصاری گالوانیزه

این نوع توری با جنس فولاد گالوانیزه است و مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل طول عمر بیشتری داشته و نوع فولادی آن نیز قیمت بالاتری دارد. ظاهر توری حصاری گالوانیزه بیشتر از انواع دیگر است و به همین دلیل کاربرد زیادی در مناطق مسکونی نیز دارد. اینتوری‌ها در هر شرایط آب‌وهوایی، قابلیت اجرا دارند.

  • توری حصاری گالوانیزه با روکش pvc

این نوع از توری‌های حصاری مقاومت بسیار بالایی نسبت به انواع خدیگر داشته و در هر نوع شرایط آب‌وهوایی قابلیت اجرا دارد. قیمت این نوع توری‌ها بیشتر از انواع دیگر است و به دلیل مقاومتی که دارد کاربردهای متنوعی نیز دارد.

ویژگی‌های توری حصاری با روکش pvc

در بعضی از مناطق نیاز است که حصارکشی‌های آن‌ها با متریال بسیار مناسبی انجام شود. معمولاً حصارکشی فضاهای باز کمی دشوار است، زیرا به علت وجود عوامل فرسایش، ممکن است به آن حصارها آسیب وارد شده و در گذر زمان از بین بروند. به همین دلیل توری‌های حصاری با روکش pvc از گزینه‌های بسیار عالی برای حصارکشی در مناطق و فضاهای باز هستند، زیرا این روکش‌ها دارای مقاومت بالا نسبت به هر نوع آب‌وهوا بوده و می‌توانند طول عمر بیشتری نسبت به انواع حصار توری داشته باشند.

تفاوت اصلی بین توری حصاری معمولی و توری حصاری با روکش pvc این است که نوع pvc دارای پلاستیک بوده و روکش آن از جنس گالوانیزه است. حصار توری معمولی از جنس گالوانیزه گرم بوده و زنگ نمی‌زند؛ اما در مکان‌هایی که میزان رطوبت بالایی دارد ممکن است دچار آسیب شود. درصورتی‌که حصار توری با روکش pvc علاوه بر مقاومت بالا کیفیت بیشتری داشته و می‌توان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

کاربرد حصار توری با روکش pvc بیشتر از انواع مختلف دیگر است. از این روکش در فضاهایی با آب شور یا آب آهکی مانند استخر پرورش ماهی بسیار کرد. گاهی اوقات از این حصارها به‌عنوان محافظ کابل در زیر بستر دریاها و نواحی سیل خیز نیز استفاده‌شده که در مسیر سیلاب کاربرد بسیار زیادی دارد.

ضخامت مفتول‌های روکش pvc بین ۲ میل تا ۵ میلی‌متر است که می‌تواند با توجه به سفارش مشتری متغیر باشد. چشمه‌های این نوع توری‌ها در سایزهای پنج‌ونیم ۶ نیم هفت‌ونیم سانتی‌متر متغیر است. طول هر رول روکش pvc بین ۱۵ تا ۲۰ متر بوده و عرضه آن ۱۵۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ سانتی‌متر است.

مسائل و نکات مهم در نگهداری حصار توری با روکش pvc

باید به‌صورت دوره‌ای میخ‌هایی که در فرورفتن پرچین‌ها، از آن‌ها استفاده‌شده چک کرد و درصورتی‌که تعویض لازم دارند آن‌ها را عوض کنیم. باید توجه داشته باشید هرچند ماه یک‌بار اقدام به تمیز کردن توری حصاری کرده تا هیچ‌گونه لکه و کثیفی بر روی آن‌ها نماند. گاهی اوقات باید هرچند سال یک‌بار اقدام به رنگ‌آمیزی توری حصاری کرده تا ظاهری تمیزتر داشته باشند.

برای جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها می‌توانید از جلا دهنده استفاده کنید. درست است که توری‌ها مقاومت و دوام بالایی دارند؛ اما بازهم فرسایش آب‌وهوا باعث می‌شود که در برخی از شرایط از بین ‌رفته و بافت آنها اکسید شود؛ اما با کمک جلادهند می‌توانید از این موضوع جلوگیری کرده و یک روکش مناسب‌تری با استفاده از این مواد تولید کنید که در مقابل انواع آب‌وهوا، توری شما حفظ شود. معمولاً دوام و مقاومت فنس با توجه به جلادهنده‌ها افزایش پیدا کرده و باعث می‌شود شما مجبور به تهیه توری با حصار جدید نباشید.

سخن پایانی

توری حصاری با روکشpvc  دارای قابلیت‌های زیادی است. همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی گفته شد این نوع حصار کاربرد بسیار بالایی دارد. علت کاربرد بالای آن، مقاومت و امنیت زیادی است که دارد. این نوع حصارها توانسته‌اند در مراکزی مانند مراکز نظامی و صنعتی محبوبیت زیادی پیدا کنند. سایت ایران توری توانسته با ارائه بهترین حصار توری با روکش pvc، رضایت بیشتر مشتریان را به دست آورد. این سایت با ارائه خدماتی نظیر مشاوره رایگان می‌تواند خریدی با توجه به نیاز مشتریان فراهم کند. قیمت محصولات این سایت به دلیل حذف واسطه‌ها بسیار پایین‌تر از مراکز دیگر است. به همین دلیل خریداران می‌توانند قیمتی پایین‌تر از دیگر مراکز پرداخت کرده و محصولاتی با کیفیت بیشتری نیز خریداری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =